Monday 19 January 2015

Hanelang A dan Gastep B Harumkan Nama Terengganu

                           
                                                     Hanelang A Juara Sulung STL

Hanelang ‘A’ dan GASTEP ‘B’ wakil kelab Terengganu telah mengharumkan nama negeri itu dengan membuktikan kehebatan mereka selepas muncul juara edisi sulung dan tempat ke 3 Kejohanan Sepak Takraw League (STL) yang melabuhkan tirai di Stadium Tertutup Titiwangsa malam tadi. 

Pada aksi final, Hanelang A yang dibarisi bekas pemain kebangsaan, Zulkifli Abdul Razak, Safarudin Abu Bakar dan Fadzli Roslan mudah mengalahkan trio pasukan PDRM D iaitu Normanizam Ahmad, Masran Rahman dan Azli Jamil; 21-13 dan 21-17.

Selaku juara, mereka membawa pulang wang tunai RM20,000 manakala PDRM D meraih RM15,000 selaku naib juara.  
Perejam Muda GASTEP B, Hafiz Izudin Wahab(21Tahun)
Satu lagi wakil kelab dari Terengganu, Gabungan Sepak Takraw Teluk Paku (Gastep) B pula terpaksa berhempas pulas sebelum mengatasi ATM A dengan keputusan 21-19, 16-21 dan 21-13 dalam perlawanan penentuan ketiga dan keempat.

Gastep B dibarisi tiga pemain yang merupakan bekas pemain kebangsaan iaitu Rosmadi Abdul Ghani, Subbha Latip, dan Zulhafizuddin Haji Roslan serta pemain kebangsaan ketika ini apit kiri Muqlis Borhan diikuti dengan pemain muda dari Terengganu perejam utama Hafiz Izudin Wahab.

Selaku pemenang tempat ketiga, Gastep B menggondol wang tunai berjumlah RM10,000 manakala ATM A membawa pulang RM5,000.

Normanizam yang merupakan bekas pemain kebangsaan dipilih sebagai tekong terbaik dan Sazali Saat daripada pasukan ATM A menggondol anugerah perejam terbaik manakala kapten skuad Hanelang A, Safaruddin Abu Bakar meraih gelaran pengumpan terbaik.

Kesemua mereka meraih wang tunai RM3,000 setiap seorang yang disampaikan oleh Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.

Turut hadir Presiden Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM), Datuk Ahmad Ismail dan Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara, Ahmad Shapawi Ismail.

Sebanyak 128 regu yang terdiri daripada 640 pemain sepak takraw menyertai kejohanan berkenaan yang dianjurkan bersama oleh PSM dan anak syarikat Astro, Asia Sports Ventures (ASV) yang berperanan untuk mengurus, membangun dan mempromosikan sukan sepak takraw di peringkat global.





 
 

No comments:

Post a Comment