Thursday 1 October 2015

2,000 Motosikal Kuasa Tinggi Bakal Sertai ‘Terengganu Bike Week 2015’

Terengganu Bike Week (TBW) berlangsung pada 2 hingga 9 Oktober 2015 di Pantai Batu Buruk.
Lebih 2,000 pemilik motosikal berkuasa tinggi di seluruh negara serta Singapura dan Thailand akan menyertai Terengganu Bike Week (TBW) di Pantai Batu Buruk di sini dari 2 hingga 4 Okt ini.
Presiden Persatuan Gabungan Permotoran Negeri Terengganu (PGPNT) Tengku Sri Temenggong Raja Datuk Seri Tengku Baharuddin Sultan Mahmud berkata selain program pameran motosikal berkuasa tinggi, beberapa acara lain seperti sukan rakyat dan tradisional juga akan diadakan.
“Tahun ini kita membuat beberapa acara tambahan seperti sukan pantai dan permainan tradisional selain program konvoi ke Kampung Batu Rakit untuk majlis jamuan rakyat gulai kawah,” katanya dalam sidang media di sini malam tadi.
Beliau berkata TBW kali ini juga sebahagian daripada program tahunan untuk mempromosikan produk pelancongan Terengganu yang terkenal dengan keindahan pulau, pantai dan Tasik Kenyir selain tarikan seperti Pasar Payang serta promosi Tahun Melawat Terengganu 2017.
Menurutnya program kerjasama PGPNT dan Kerajaan Negeri itu dijangka diakhiri dengan majlis makan malam mega di Duyong Marina dan Resort di Pulau Duyong bersama semua peserta TBW yang akan turut dihadiri Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman.
Sementara itu, Pengurus Promosi Sekretariat Pesona Terengganu 2017 Ahmad Fathil Abd Ghani berkata TBW adalah sebahagian daripada program pelancongan yang akan dianjurkan di Terengganu sepanjang Oktober ini.
Katanya acara lain yang akan turut dianjurkan ialah Kejohanan Paramotor Asia Oceania di Pantai Batu Buruk (8-17 Okt), Motorcross Antarabangsa Kemaman di Pantai Teluk Mak Nik Kemaman (9-11 Okt), Pesta Pantai Terengganu di Pantai Batu Buruk (15-17 Okt).
Pertandingan Gamelan Kebangsaan di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Terengganu Gong Badak(19-21 Okt), Terengganu International 4×4 Jungle & Beach Challenge Marang, Dungun dan Kuala Terengganu (23-30 Okt) dan Festival Gamelan Sedunia di Stadium Tertutup Kompleks Sukan Negeri Terengganu Gong Badak (24-Okt).

No comments:

Post a Comment