Monday 8 June 2015

TERENGGANU TURUT MERASAI KESEDIHAN RAKYAT SABAH – Ahmad Razif

                         gempa sabah

Kerajaan negeri Terengganu amat memahami perasaan barisan kepimpinan negeri Sabah dan rakyat amnya. Betapa sebuah kehidupan yang aman sentosa bertukar kepada suasana tidak menentu apabila berlakunya Gempa Bumi di Sabah, khususnya di Gunung Kinabalu pada beberapa hari yang lalu.

Sama seperti negeri Terengganu, di tengah-tengah kesusahan dan keperitan yang dialami oleh rakyat, maka munculnya wira-wirawati bergerak pantas berada di barisan hadapan pasukan penyelamat dengan semangat padu ingin membantu.

Saya masih terbayang bagaimana “Skuad Sukarelawan Negeri Terengganu” terbentuk dan Lahirnya tanpa diarah. Mereka segera bangkit menghulur pertolongan di kala rakyat dilanda dihimpit derita.
Di Sabah pun sama, di dada akhbar terpampang wajah-wajah Malim Gunung yang sungguh hebat dan perkasa jiwanya. Saya percaya kemunculan mereka bukan sekadar berbekal kekuatan fizikal dan semangat, malah bergerak berpaksikan nilai kemanusian yang tinggi dengan mengenepikan fahaman agama, latar budaya dan keturunan. Inilah kekuatan yang dimiliki oleh negara kita.

Anak-anak muda kita yang berada di serata pelusuk negara memang hebat. Kebangkitan untuk menyumbang tidak mengira masa dan tempat. Syabas semua.

Kami barisan kepimpinan negeri juga di peringkat pusat sesungguhnya berbangga dan berterima kasih dengan pengorbanan semua. SOLIDARITI sebegini akan kita jadikan sebuah LEGASI anak muda di negara kita yang tercinta ini.

Kami doakan agar anda semua dikekalkan kekuatan batin dan zahir demi agama, bangsa dan negara.
Syabas dan terima kasih semua. Kepada rakyat yang terlibat dengan bencana Gempa Bumi di Sabah, saya, barisan kepimpinan negeri dan rakyat negeri Terengganu berharap semuanya bersabar dan tabah dalam mengharungi saat-saat genting ini.

Dato’ Seri Hj. Ahmad Razif b. Abd. Rahman
Menteri Besar Terengganu

No comments:

Post a Comment