Sunday 2 November 2014

Pelajar Hilang Di Gajah Terom,Sekayu

MAP-TRAIL-GTC-copy-Large

DIKEMASKINI :

1 November 2014 : Admin telah menerima info daripada perkongsian Internet dan WhatsApp berhubung kehilangan seorang pelajar tingkatan 4 dari Sekolah Menengah Sains Sultan Mahmud.
Pelajar berkenaan telah dilaporkan hilang sewaktu mengikuti acara Marathon Gunung Gajah Terom (Kategori Junior) yang diadakan di Sekayu, Kuala Berang.
SUMBER:
Azman,50;  ayah kepada pelajar tersebut telah ke Sekayu untuk menjemput anaknya setelah acara marathon tersebut selesai. Walaubagaimanapun,  anaknya tidak kelihatan di lokasi penamat tanpa diketahui puncanya.
Ayah kepada pelajar tersebut kemudiannya memaklumkan kepada pihak penganjur tentang kehilangan anaknya itu; pihak urusetia bagaimanapun mendapati anak kepada pengadu hanya melalui checkpoint pertama trek perlumbaan tersebut tetapi tidak kelihatan pada checkpoint seterusnya hingga ke garisan penamat.
Insiden kehilangan pelajar tersebut seterusnya dilaporkan kepada pihak berkuasa.
Menurut Azman, anaknya seorang yang aktif dalam sukan lasak. Merupakan seorang anak yang baik dan cemerlang dalam pelajaran.
Mangsa juga dikatakan tidak membawa telefon bimbit bersama dan ditinggalkan di rumah.
Pasukan pencari dan penyelamat yang terdiri daripada JPAM, BOMBA dan Pihak Jawatankuasa Teknikal Penganjur masih berada di lokasi dan giat dalam operasi mencari dan menyelamat.
Keadaan di lokasi mangsa hilang dilaporkan sedang mengalami hujan lebat.

No comments:

Post a Comment